به گزارش مشرق بـه نقل از مـهر، اختراعات اخیر در ایران درون هفته ای کـه گذشت یک ایرانی مدعی شد بالاخره بـه آرزوهای بشر پایـان داده و ماشین زمان را اختراع کرده است. اختراعات اخیر در ایران اما پیش از این، مخترعان زیـادی بوده اند کـه با اختراعات عجیب و غریب، خنده دار یـا شگفت انگیزشان باعث تعجب مردم شده اند.

 آخرین نمونـه اختراعات عجیب و غریب دنیـا را یک جوان 27ساله ایرانی بـه نام خود معرفی مـی کند و مـی گوید کـه بزرگترین اختراع قرن های اخیر را بـه ثبت رسانده است: اختراعات اخیر در ایران ماشین زمان کـه مـی تواند حوادث پنج سال آینده، از تولد و مرگ گرفته که تا نوسانات بازار ارز را پیش بینی کتد.

علی رازقی کـه این اختراع را درون شرکت ثبت اختراعات خودش بـه ثبت رسانده مـی گوید خارجی ها سال هاست درگیر ساخت چنین دستگاهی هستند و تا بـه حال موفق بـه این کار نشده اند اما او با اختراع خود کـه حداکثر 400 که تا 500 هزار تومان هزینـه دارد توانسته قدیمـی ترین آرزوی بشر را محقق کند.

اما پیش از این، مخترعان دیگری هم بوده اند کـه با اختراعات عجیب و غریبشان سعی کرده اند یکی از آرزوهای محال روزمره بشر را برآورند.
 
تولید سوخت از شلوار جین!

سه سال قبل، سه محقق ایرانی درون دانشگاه «بوروس» سوئد اعلام د کـه روش جدیدی به منظور تولید سوخت اختراع کرده اند کـه کاملا ارزان و عملی است. اختراعات اخیر در ایران آنـها چهارم كیلوگرم پارچه را درون آزمایشگاه فراوری مـی کنند و یك كیلوگرم اتانول تحویل مـی دهند. اتانولی کـه مـی تواند سوخت یك خودرو معمولی درون اروپا را به منظور بیش از ۲۰ كیلومتر تامـین كند.

دكتر كیخسرو كریمـی استادیـار دانشكده مـهندسی شیمـی دانشگاه صنعتی اصفهان كه درون دوره تحقیقاتی دانشگاه بوروس با دكتر محمد طاهرزاده و اعظم جیحانی پور همکاری مـی کرد، مـی گوید کـه در این طرح كه درون مقیـاسی نیمـه صنعتی درون سوئد اجرا شده و اجرای آن درون فاز صنعتی دنبال مـی شود.

در این فرایند پنبه پارچه درون یك پروسه شیمـیایی کـه با محیط زیست هم سازگار است، جدا شده و تحت واكنش با یك آنزیم و مـیكروارگانیسم های ویژه بـه اتانول تبدیل مـی شود. بقیـه تركیبات پارچه هم به منظور استفاده مجدد درون اختیـار تولید كنندگان پارچه قرار مـی گیرد. سوختی کـه به این روش از یك شلوار جین سایر ۱۳۰ كودكان دست مـی آید، مـی تواند به منظور طی یک هشت كیلومتری جواب دهد!

بنابراین شاید درون آینده ای نـه چندان دور مردم همزمان با خرید شلوار جین یک بطری خالی دریـافت کنند و بعد از آن کـه شلوار را استفاده و کهنـه د، همراه با بطری بـه فروشگاه ببرند و با تحویل آن، یک بطری سوخت دریـافت کنند یـا حتی پول شلوار را تمام و کمال بگیرند چون فروشنده مـی تواند با فروش لباس ها بـه تولید کنندگان سوخت، پول خوبی بـه دست بیـاورد. با این حساب، اگر اختراع این محققان ایرانی بـه نتیجه برسد دیگر هیچ لباس کهنـه ای دور ریخته نخواهد شد.

عینکی کـه خواب را حرامتان مـی‌کند

اولین عینك ضد خواب دنیـا، عنوان اختراعی هست که مدتی قبل یک ایرانی بـه نام خود ثبت کرد. اختراعی کـه به گفته مبتکر آن با هشدار بـه افراد مانع از بروز تصادف مـی شود.‎

حسن حضرتی کـه این اختراع را بـه ثبت رسانده مـی گوید: «این عینك درون واقع یك دستگاه هشداردهنده حواس پرتی و خواب آلودگی هست كه وضعیت چشم‌ها و حالت سر را بـه طور هوشمند كنترل مـی‌كند و در صورت بروز این حالات با نواختن بوق هشدار دهنده فرد را مطلع مـی‌كند.»

این سیستم بـه خصوص درون رانندگان خودروهای سنگین كه درون معرض خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه سوانح رانندگی هستند كاربرد دارد. اما کارگران کارگاه های صنعتی و مشاغل حساس کـه نیـاز بـه دقت و هوشیـاری بالا دارند هم مـی توانند از این عینک استفاده کنند.

عینکی کـه حسن حضرتی اختراع کرده اگرچه بـه تولید انبوده نرسیده اما خودش مـی گوید وسیله کوچک و کم دردسر و ارزان قیمتی است. عینك ضد خواب از یك عینك شیشـه‌ای، دستگاهی كوچك كه داخل جیب پیراهن قرار مـی‌گیرد، دو عدد باتری، فیش اتصال عینك بـه دستگاه و یك هدفون تشكیل شده و عینك از طریق فیش اتصال بـه دستگاه متصل مـی‌شود و بعد از قرار گرفتن درون محل مناسب درون صورت بسته شدن چشمـها بـه حالت خواب بعد از دو ثانیـه بوق هشدار دهنده بـه صدا درون مـی‌آید و خواب را بـه صاحب عینک حرام مـی کند.

از طرف دیگر، اگر فردی با چشم باز دچار خواب آلودگی شود یـا بـه مسیری كاملا منحرف از جاده خیره شده باشد، یـا حتی كمتر از حد استاندارد پلك بزند و یـا خستگی باعث شود سرش بـه سمت پایین یـا عقب خم شود باز هم بوق عینک بـه صدا درون مـی آید و صاحب عینک و تمام دور و بری هایش را از خواب مـی پراند.

البته امکانات این عینک از این هم بیشتر هست و اگر صاحب عینک هدفون بـه گوش داشته باشد، بـه جای یک بوق ممتد موسیقی دلخواهش از هدفون پخش مـی‌شود.
 
دُم درون مـی آورید!

یک مخترع ژاپنی چند ماه قبل اختراع عجیبی را بـه ثبت رساند کـه با استقبال زیـادی مواجه نشد، اما تنـها نتیجه اش یک دل سیر خندیدن تمامانی بود کـه از این اختراع با خبر مـی شدند. احتراغ این محقق، دم درون آوردن انسان ها بود! او به منظور انسان ها دم پشمالویی درون رنگ های متفاوت طراحی کرده هست که مـی توانند با کمر بند مخصوصی بـه خودشان وصل کنند و در مواقع شادی و هیجان مثل حیوانات دم تکان دهند!

استدلال شوتا ایشیواتاری، مخترع اولین دم انسانی این هست که حیواناتی مثل سگ و گربه وقتی هیجان زده مـی شوند دم خود را سریع تر تکان مـی دهند. این حرکت نـه فقط بـه چشم شوتا جالب هست بلکه ابزار خوبی به منظور بیـان هیجانات بـه حساب مـی آید. بنابراین کمر بندی طراحی کرده کـه در آن سنسورهایی تعبیـه شده هست و ضربان قلب پوشنده آن را کنترل مـی کند. بنابر این اگر شما خوشحال یـا مضطرب شوید و ضربان قلبتان بالا برود، دم شما بـه طور خودکار شروع بـه تکان خوردن مـی کند و به محض آرام شدن، دم تان هم آرام مـی گیرد! شوتا ایشیواتاری امـیدوار هست امسال لوازم جانبی بیشتری به منظور این کمربند اختراع کند.

شارژ موبایل با چای داغ

شده که تا به حال درون اداره باشید و شارژ موبایل تان ته بکشد؟ خب از این بـه بعد دیگر نیـازی نیست دستپاچه شوید و دنبال شارژر مناسب گوشی تان بگردید. مـی توانید پا روی پا بیندازید، چای داغ مـیل کنید و گوشی تان را با همـین چای داغ شارژ کنید!

مخترعان دستگاهی روانـه بازار کرده اند کـه انرژی حرارتی را بـه برق تبدیل مـی‏کند. کافی هست لیوان چای داغ را روی آن بگذارید و کابل گوشی را بـه دستگاه متصل کنید. زیر لیوانی شما زحمت شارژ گوشی تان را خواهد کشید. درون ساخت این وسیله از موتور استرلینگ الهام گرفته شده کـه بازدهی‌ آن بیش‌تر از موتورهای بنزینی و دیزلی است.

اين شارژر جالب کـه Epiphany One Puck نام دارد، بسيار سبک، کوچک و قابل حمل هست و حتی مـی تواند با نوشیدنی خنکی مثل آب و شربت یخ هم گوشی شما را شارژ کند! طراحان این وسیله جالب اعلام کرده اند کـه اين شارژر براي همـه آي‌‌پدها، آي‌فون‌‌ها، همـه دستگاه ‌هاي اندرويدی و هر وسيله اي کـه با پورت USB  شارژ مي‌شود، مناسب است.

سوار بر ماشین چمن زنی درون اتوبان‌ها

سه سال قبل، یک پیرمرد انگلیسی با ترکیب ماشین‌چمن‌زنی و قایق یک خودروی منحصر بـه فرد تولید کرد کـه به اعتقاد خودش تنـها راه خلاصی از ترافیک های سنگین است. جان‌هیتون،76‌ساله مـی‌گوید وسیله‌نقلیـه او هر‌چند درون جاده سرعت زیـادی ندارد اما درون زمان ترافیک این قابلیت را دارد کـه از یک خودروی چرخ دار بـه یک قایق تبدیل شود و او ادامـه مسیر را از رودخانـه محل زندگی‌اش طی کند.

خودرو دو‌ زیست جان هیتون شباهت زیـادی بـه خودرو عمو گجت دارد؛ اما برخلاف ماشین گجت، نمـی‌تواند سرعتی بیشتر از 15‌کیلومتر درون ساعت داشته باشد و به احتمال زیـاد خود این خودرو یکی از عوامل ترافیک جاده ای خواهد بود.

ساخت این دستگاه هزار پوند هزینـه دارد و هیتون با یک کارخانـه خودروسازی به منظور تولید انبوه این وسیله‌نقلیـه تماس گرفته کـه البته با بی مـیلی آنـها رو بـه رو شده است.




[عجیب‌ترین اختراعات دنیـا درون سال‌های اخیر - مشرق نیوز اختراعات اخیر در ایران]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 21 Jun 2018 09:55:00 +0000